wtorek, 10 lipca 2012

Ministrony jako narzędzie promocji w programach partnerskich

W poprzednim artykule: Sposoby zarabiania w internecie jako jeden ze sposobów wymieniłam Programy Partnerskie. Teraz chciałabym przejść do opisania w jaki sposób można na nich zarabiać.
Dzięki Programom Partnerskim, które oferują wieczną prowizję, może uzyskać stałe, dodatkowe zarobki - Pasywny dochód.
Ważnym jest jednak, żeby pozyskać własnych klientów. Wiele osób zastanawia się jak zarabiać na Programach Partnerskich. W tym artykule przybliżę jeden ze skuteczniejszych sposobów - ministrony.

Grupa docelowa

Ważną rzeczą jest ustalenie grupy docelowej. Grupa docelowa to grupa osób o takich samych potrzebach, cechach i posiadająca podobne wartości. W praktyce będą to osoby tej samej płci, w tym samym wieku, tym samym wykształceniu i kierujący się w życiu podobnymi wartościami. Ustalenie takiej grupy ma ogromne znaczenie w sposobie promocji Programów Partnerskich, o czym chcę tutaj napisać.

Zdecydowanie łatwiej jest polecić produkt osobie, którą znamy, wiemy co lubi, jakie ma preferencje.  Badając to ułatwiamy sobie zadanie i zapewniamy zysk.
Ludzie kierują się różnymi kryteriami przy dokonywaniu zakupów, może to być na przykład łatwość
obsługi, bezpieczeństwo, niski koszt eksploatacji czy nawet przyjazność dla środowiska.
Polecając produkt wszystkim, de facto rozmywają się poszczególne zalety, a co za tym idzie - nie dotrzemy do wielu kupujących. Im ogólniej reklamujemy i opisujemy produkt, tym więcej osób przeczyta opis, ale... Ale niewielu go kupi. Bo zabraknie istotnych cech poszukiwanych przez daną grupę. Konkretyzujmy klienta docelowego i na takim się skupmy!
Internet umożliwia dotarcie do wielu osób o podobnych cechach i warto to wykorzystać, właśnie poprzez ustalenie konkretnej grupy docelowej, np. kobiet w średnim wieku ceniących sobie bezpieczeństwo bądź młodych mężczyzn lubiących nowinki techniczne. Osoby z obu tych grup na co innego będą zwracały uwagę wybierając produkt. I właśnie to wykorzystajmy.

Czym jest ministrona?

Ministrona to niewielka strona internetowa, składająca się maksymalnie z kilku podstron, skupiająca się wyłącznie na jednym celu - sprzedaży jednego, konkretnego produktu.
Ministrona adresowana jest do jednej wąskiej grupy docelowej i uwypuklone są na niej te zalety produktu, które są ważne dla osób, do których adresowana jest witryna.
Sposobów budowy takich witryn jest kilka, łączy je to, że ich celem jest odesłanie odwiedzającego do sklepu, w celu zakupu promowanego produktu.
O różnych typach ministron będę jeszcze pisała w przyszłości.

Jak zarabiać dzięki ministronom w programach partnerskich?

Wiele sklepów internetowych  posiada w swojej ofercie masę produktów. Bardzo często partnerzy skupiają się na promowaniu ich łącznie, jako grupy produktów. Prosto mówiąc promują cały sklep.
Ma to swoje zalety, trzeba jednak wiedzieć, że jest sposób o wiele skuteczniejszy - promowanie jednego produktu, wybranego z całej oferty i stworzenia dla niego ministrony.
Ten sposób zarabiania w programach partnerskich jest niezwykle skuteczny o ile pamiętać się będzie o kilku istotnych elementach:

Tekst promocyjny

Pisząc tekst promocyjny, nawet dla tego samego towaru, warto jest adresować go do konkretnej grupy docelowej. Liczba odbiorców jest mniejsza, ale jak pisałam powyżej: sama skuteczność takiej promocji o wiele większa. W ten sposób łatwo można zwrócić uwagę odbiorcy na te cechy produktu, które są dla niego istotne, a dzięki temu zwiększyć liczbę sprzedaży.
Wtedy znikają dodatkowe problemy, nad którymi często zastanawiają się webmasterzy: czy pisać do kobiety czy mężczyzny, czy pisać "per pan" czy "na Ty", i wiele podobnych. Wiemy do kogo kierujemy stronę i wiemy, w jaki sposób do takich osób pisać. Zdecydowane ułatwienie!

Pozycjonowanie strony ofertowej

O wiele trudniej wypozycjonować stronę na ogólne frazy niż na frazy szczegółowe. Konkretny produkt można pozycjonować na szczegółowe frazy, dzięki czemu uzyskać można wysokie pozycje poprzez samą optymalizację (SEO) ministrony. To dodatkowo sprawia, że na ministronę trafiają osoby zainteresowane konkretnym produktem czy konkretnymi korzyściami produktu, które wyeksponowane są w tekście promocyjnym.

Podsumowanie

Ustalenie grupy docelowej, wybranie odpowiedniego produktu dla niej i stworzenie ministrony jest zadaniem żmudnym. W perspektywie czasu jednak bardzo opłacalnym. Wysoka skuteczność tej formy promocji produktów z programów partnerskich wynagradza włożoną pracę.
Chcę także zwrócić uwagę, że w późniejszym okresie czasu nie wymaga ona znacznych wysiłków na jej promocję. Zaoszczędzony czas można przeznaczyć na budowanie kolejnych ministron bądź rozwijanie podstawowej działalności zarobkowej.
Ta forma promocji umożliwia systematyczne powiększanie liczby własnych klientów i budowanie pasywnego dochodu.