wtorek, 26 czerwca 2012

Strategia ekspercka

Działanie w internecie to potencjał o niekończących się możliwościach. Jednak gdzie byśmy nie pracowali, musimy mieć plan. A plan ten musi zawierać jak najkorzystniejszą dla nas strategię.
W zależności od posiadanych bądź nieposiadanych umiejętności przyjmuje się taką strategie, która będzie optymalna, więcej: najbardziej efektywna.
Prawie każdy ma jakieś pasje, zainteresowania, każdy w czymś czuje się pewnie, doskonale, świadomie. Dużo czyta i sporo wie. Jeśli prowadzony serwis obejmie powyższe tematy, idealnie sprawdzi się strategia ekspercka.
I właśnie o niej w tym wpisie.

Cele strategii eksperckiej

Strategia ekspercka umożliwia:
- zbudowanie wizerunku eksperta w danej niszy,
- zdobycie opinii profesjonalisty,
- osiągnięcie popularności i rozpoznawalności swojej osoby.

W efekcie budujemy zaufanie! Zaufanie do nas, jako fachowców, znawców, profesjonalistów.

Strategia ekspercka sprawdza się wyśmienicie tam, gdzie niezbędne jest właśnie zaufanie i wiarygodność. Na przykład w programach partnerskich. Nic bardziej nie skłoni nabywcy do dokonania zakupu, niż opinia i polecenie towaru przez osobę, którą uważa za autorytet  w danej dziedzinie.
To podstawy zarabiania - zbudować zaufanie do naszej osoby. Zbudować autorytet!

Jak wdrożyć strategię ekspercką

Strategię ekspercką możemy wdrożyć tylko wtedy, gdy wiemy na dany temat więcej niż inni. Musimy na bieżąco śledzić nowości, aktualności bądź sami zajmować się na co dzień danym zagadnieniem.

Nasza strona powinna obfitować w następujące treści:
- rzetelne porady,
- analizy i raporty,
- ciekawe informacje i aktualności,
- własne badania i doświadczenia,
- własne publikacje, książki, osiągnięcia.

Jednak strategię wdraża się głównie poza naszą stroną. A można to zrobić między innymi:
- na forach i grupach dyskusyjnych,
- prowadząc webinary, hangouty,
- na panelach i konferencjach stacjonarnych,
- podając adres własnej strony www, gdzie się w zasadzie tylko tematycznie da, np. odsyłając po dodatkowe materiały itp.

Podsumowanie

Zbudowanie i wdrożenie strategii eksperckiej to prosta sprawa. Wystarczą chęci i wiedza.
Jeśli masz konkretne - cenne i spore - wiadomości na dany temat: siadasz i działasz.
Jeśli brakuje Ci wiedzy, nic straconego - siadasz, doszkalasz się i startujesz.
Wystarczy na początku wykazać się wiedzą i talentem, by potem na tym bazować. Pasywny dochód stanie się wtedy stałym, realnym dochodem.
Każdy może zostać ekspertem. Praktycznie w każdej dziedzinie. Wystarczy silna motywacja i otwarty umysł. Potem są już tylko zyski i satysfakcja z faktu, że uznano nas za guru danej tematyki ;)