czwartek, 21 czerwca 2012

Sposoby zarabiania w internecie

Jest wiele sposobów zarabiania w internecie. Jedne nastawione bardziej na samodzielne działania, inne na współpracę. Rodzajów każdego z nich też mamy wiele - modele do wyboru do koloru. Każdy znajdzie coś, co będzie mu odpowiadało, co będzie mu bliskie. Co ważne - każda z tych metod daje efekty i przekłada się na dochody. Którą z nich wybrać? Co się bardziej opłaca? 
Jeśli chcesz zgłębić ten temat, czytaj dalej.

Własny e-biznes a biznes partnerski

Sposoby zarabiania podzielić możemy na dwa rodzaje: własny biznes i biznes oparty na współpracy z innymi. 
Przykładowo: jeśli założysz księgarnię internetową i będziesz sprzedawać w niej książki, które masz "w magazynie" to jest to własny biznes. 
Natomiast jeśli na swojej stronie polecasz książki z czyjejś księgarni, a Ty sam dostajesz prowizję, to jest to biznes partnerski - bo prowizja jest Twoja, ale zyski właściciela owej księgarni. 
Generalnie: księgarnia jest jego, Ty tylko pośredniczysz w sprzedaży - biznes partnerski. 
E-biznesem są księgarnie, serwisy z płatnym dostępem do treści, płatne gry, ale też zwykłe serwisy www. Można oczywiście dywagować, czy serwis WWW tworzony pod emisję reklam to już własny biznes czy partnerski. Ja jednak uważam, że sprzedając czyjś produkt za pomocą reklamy, albo miejsca pod reklamę, pracujemy dla kogoś, mając z tego zysk niejako pośredni. Więc zaliczyłabym te serwisy do biznesów partnerskich. 
Podsumujmy: główna i zasadnicza różnica między biznesem własnym a partnerskim jest taka, że we własnym sprzedajemy własny produkt, w partnerskim sprzedajemy cudzy. I tym się kierujmy przy rozróżnianiu pojęć.

Modele biznesowe

Teraz zajmiemy się modelami biznesowymi. 
Opiszę je po kolei: 
1.Reklama na stronie www 
Tworzymy stronę WWW i budujemy content (treść). W tym modelu chodzi o to, żeby ściągnąć jak najwięcej osób na naszą stronę. Im więcej treści na stronie, tym lepiej. Każde zagadnienie, każdy artykuł rozszerza listę słów kluczowych i widoczność w wyszukiwarce, czy innych katalogach. Dzięki temu coraz więcej osób trafia na stronę, a o to właśnie nam chodzi. 
Na stronie zamieszcza się reklamy według dwóch typów płatności: 
1. płatne za kliknięcie 
2. płatne za odsłonę. 
Ad.1 . Prosta zasada - ktoś klika, a my dostajemy pieniądze. 
Ad.2. Płatne jest za każde wyświetlenie reklamy. Mówiąc wprost: ile osób odwiedzi naszą stronę, tyle razy reklama będzie wyświetlona. Tutaj bez względu na to czy ktoś kliknie czy nie i tak dostajemy pieniądze. 
2. Programy partnerskie 
W tym modelu zapłatę otrzymujemy za dokonanie konkretnej akcji - sprzedaży. Na stronie umieszczamy link z kodem partnerskim. Kiedy ktoś kliknie ten link i dokona zakupu, dostajemy prowizję. 
W tym modelu dużo ważniejsze niż ilość słów w artykułach jest zaufanie do autora strony oraz przekonująca i wartościowa treść. 
Sama treść budowana jest konkretnie pod dany produkt, tzn. tworzymy takie artykuły, porady itd, które interesują potencjalnego klienta. 
W ostatnim okresie pojawiają się sieci skupiające wielu właścicieli sklepów i oferujące w jednym miejscu cały szereg programów partnerskich - są to tzw. sieci afiliacyjne. 
3.Dodatkowe usługi płatne 
Strona WWW może mieć dodatkowe funkcjonalności, które dostępne są po dokonaniu opłaty. Tutaj ograniczeniem jest tylko kreatywność. Począwszy od wpisu do katalogu, czy wyróżnienia w nim wpisu, poprzez dostęp do informacji, na różnych wymyślnych rzeczach kończąc. 
Najpowszechniej stosowane są płatności SMS. 
Znanym wszystkim przykładem stron z płatnymi usługami są np. serwisy ogłoszeniowe. 
4. Sponsoring 
Sponsoring generalnie polega na tym, że firma zainteresowana reklamą, a w zasadzie bardziej brandingiem*, sponsoruje właściciela strony w zamian za....co dusza zapragnie :) A tak poważnie, pomysły są różne: od wstawienia bannerów, grafik, treści, etc. poprzez przebudowę całkowitą strony, na konkursach kończąc. 
To właśnie duże firmy szukają popularnych stron i starają się tam "wcisnąć" własną markę ;) 
Jest to bardzo zróżnicowane i dość nieprzewidywalne. 
Strategią jest budowanie popularnego, wąsko zakrojonego tematycznie serwisu, który będzie odwiedzany chętnie przez nowe osoby, ale użytkownicy będą wracali. I owo "wracali" jest tu kluczowe! 
*Branding, czyli budowanie świadomości marki polegające na kreowaniu i utrzymaniu pozytywnego wizerunku konkretnej marki w umysłach konsumentów.

Podsumowanie

Jak zarabiać przez internet? Jaki wybrać sposób? Najlepszy dla siebie :) 
Jeśli jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, masz potrzebną wiedzę, doświadczenie, talent, to zbuduj autorytet, zaufanie i działaj efektywnie w programach partnerskich. 
Jeśli nie jesteś ekspertem wybierz to, co nie wymaga zamkniętej fachowej wiedzy. Skup się na reklamach, czy płatnych usługach. 
Jeśli na czymś się w czymś doskonale orientujesz, znasz mnóstwo produktów, to możesz je polecać, budując zaufanie. 
A może nie masz dziedziny, w której byłbyś ekspertem? Dla Ciebie w sam raz będzie strona z odtworzoną treścią, tzn. sam się czegoś nauczysz korzystając z wiedzy zawartej w internecie, a potem opiszesz to czego się nauczyłeś i jak do tego doszedłeś :) Jeśli będziesz pisał wiele, to pozyskasz rzeszę czytelników i zarobisz na reklamach. 
Każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Internet jest wielki, pełen różnych ofert i nie sposób nie wyszukać czegoś, co nam będzie w pełni odpowiadało. Do dzieła! :)