piątek, 29 czerwca 2012

Budowanie contentu

Podstawą zarabiania w sieci jest strona www. A w zasadzie nie tyle strona, co jej treść (ang.content). Ludzie trafiają na stronę w wyniku wyszukiwania określonej treści. A więc to treść decyduje o ruchu na stronie, a co za tym idzie o dochodzie. W przypadku budowania serwisów pod emisje reklam budowanie contentu ma olbrzymie znaczenie.
W tym artykule kilka uwag o budowaniu treści:

Keyword research

Zarządzanie słowami kluczowymi (ang.keyword research) ma olbrzymie znaczenie przy budowaniu contentu.  Rozpoczynając budowę bogatej w treść strony www, należy rozpocząć od wyszukania fraz i słów kluczowych poszukiwanych przez internautów. W oparciu o taką bazę poszukiwanych słów tworzymy treść.

Ale nie należy na tym poprzestawać. Dostępne narzędzia statystyczne pozwalają na wyszukanie kolejnych wyrażeń. Statystyki na blogu pokazują, co jest wyszukiwane, jakie frazy cieszą się popularnością, jakie sformułowania doprowadziły ludzi na nasza stronę. Z tego również korzystamy.

Bazując na wiedzy dotyczącej preferencji użytkowników oraz sposobu w jaki poszukują informacji decydujemy o słowach i frazach, które umieścimy na stronie. Im więcej słów, tym więcej treści. Im więcej treści, a w niej słów kluczowych, tym więcej osób odwiedzających naszą stronę. A wielka ilość użytkowników daje szansę na? Pasywny dochód. I? Niezależność finansową :)

Keyword mapping

Mapowanie słów kluczowych (ang.keyword mapping) to sposób takiego budowania serwisu, by w odpowiednich miejscach nałożone były słowa i frazy kluczowe.

Architekturę strony najlepiej zaplanować od ogółu do szczegółu. Czyli:
- konkurencyjne słowa kluczowe umieszczamy na stronie głównej,
- mniej konkurencyjne, ale także popularne umieszczamy w kategoriach,
- zupełnie niszowe frazy zamieszczamy w poszczególnych wpisach.

Należy pamiętać o zasadzie "trzech kliknięć". Praktycznie wytłumaczyć to można na przykładzie tego właśnie bloga. Wygląda to następująco:
-  słowa kluczowe dla strony głównej: Praca, zarabianie
-  wpisy o określonej tematyce zebrane są w grupy (etykiety), np. Podstawy zarabiania, pasywny dochód
 - dla każdego pojedynczego wpisu charakterystyczna jest sprecyzowana, pojedyncza fraza, np. Sposoby zarabiania w internecie

Podsumowanie

Jeżeli będziemy budowali i systematycznie doskonalili stronę w opisany powyżej sposób, mamy pewność, że z czasem przyciągnie to do niej masę użytkowników. Liczba ta będzie wzrastała w czasie.
Odpowiednia optymalizacja sprawi, że strona będzie dobrze widziana w wyszukiwarkach.
Duża liczba odwiedzin przełoży się na ilość odświetleń reklam, a to z kolei da odzwierciedlenie w naszych rosnących zarobkach.
Tak więc istotą zarabiania jest ilość wchodzących na stronę użytkowników. Ilość ta zależy od treści na naszej stronie. A istotą tej treści są zawarte w niej słowa kluczowe.